Skriewer heeft tonnen praktijkervaring en wil die graag delen met

iedereen die antwoorden zoekt op zijn speelvragen.

 Iedere sessie word opgebouwd vanuit de praktijk.

Geen ellenlange theorieën die je verstand nog meer in een knoop leggen. 

We spreken enkel vanuit ervaringen. Wat we vertellen hebben we zelf ondervonden, meegemaakt of beleefd
.

 

Ideaal voor scholen, leerkrachten, directies, bibliotheken, kinderopvanginitiatieven, jeugddiensten, hogescholen, enz.

  die op zoek zijn naar nieuwe impulsen als het gaat over creatief denken, leren en spelen.

 

Vormingsaanbod

Creatief denken is een vaardigheid.

Ofwel: Wat is creativiteit?
En: hoe kan je creatiever denken?
En: hoe kinderen creatief laten denken?

‘Amaai’, die is creatief! Dat zeggen we vaak. Maar wat bedoelen we dan? Wat is creatief denken? Hebben we het dan over ‘muzisch’ denken of eerder  over probleemoplossend denken? Of beide? 

Vertrekkende vanuit concrete situaties, voorbeelden en oefeningen onderzoeken we hoe we anders of creatiever kunnen denken.

Lessen drama in de klas (peuters/kleuters/lager)

Ofwel: Drama in de klas, een les als een ander. 

‘De leerlingen vonden het leuk’ is een van de meest gehoorde uitspraken na of over een les ‘dramatisch spel’. Maar wie heeft het over de inhoud? Wat hebben de leerlingen geleerd? Aan welke dramavaardigheden werd gewerkt?
We bekijken de verschillende dramavaardigheden van dichtbij. Verschillende werkvormen worden aangereikt om lessen dramatisch spel boeiender, rijker en doelgerichter te maken.
Een vorming die de leerkracht op weg helpt om drama als muzisch domein te ontdekken en toe te passen.

Alles over (creatief) spelen

Spelen is het natuurlijke leren van kinderen. Maar hoe werkt dat spelen? Wat moet je als volwassene, als begeleider, als leerkracht doen om kinderen aan het spelen te krijgen? En hoe zorg je ervoor dat ze blijven spelen? Kinderen leren door te spelen. Maar wat leren ze eigenlijk? Zie jij als begeleider de leerkansen bij spelen? 

Heel wat vragen die een antwoord krijgen in deze vorming.

We gaan buiten spelen!

Buiten spelen is actueler dan ooit. Kinderen moeten weer naar buiten. Spelen en ravotten in de buitenlucht. Maar hoe krijg je ze naar buiten? Met welk materiaal kan er buiten gepeeld worden? Hoe zit dat dan met veiligheid en gevaar? Buiten wordt er ook veel geleerd. Maar wat precies? Van sociale vaardigheden over creatief denken tot welbevinden.  Deze vorming geeft antwoord op al je buitenspeelvragen