Navormingen



Skriewer heeft tonnen praktijkervaring en wil die graag delen met iedereen die antwoorden zoek op zijn vragen. iedere sessie werd opgebouwd vanuit de praktijk. Geen ellenlange theorieën die je verstand nog meer in een knoop leggen maar dingen doen!

 

Ideaal voor scholen, leerkrachten, directies, bibliotheken, hogescholen die op zoek zijn naar nieuwe impulsen als het gaat over muzisch opvoeden of creatief werken.

 

Volgende navormingen kunnen worden aangevraagd:

 

 

Voorlezen voor kinderen.

Ofwel: Hoe krijg je kinderen zo ver dat ze aan je lippen hangen terwijl je hen voorleest?

Een praktische workshop waarbij de ene oefening de andere opvolgt. Aan de slag gaan met woorden en prenten. Hoe krijg je een gevoel in een tekst? Hoe gebruik je je stem om verschillende personages vorm te geven? Na het volgen van deze workshop kan je zelfs een telefoonboek spannend voorlezen.

 

Durven creatief denken.

Ofwel: Wat is creativiteit? En: hoe moet je creatief denken? En: hoe kinderen creatief laten denken?

‘Amaai’, die is creatief! We durven dat al eens te zeggen. Maar wat bedoelen we dan? Wat is creatief denken? Hebben we het dan over ‘muzisch’ denken of eerder probleemoplossend denken? Of beide? Vertrekkende vanuit concrete situaties, voorbeelden en oefeningen zoeken we een antwoord op al die vragen en onderzoeken we hoe we anders of creatief kunnen denken.

 

Lessen drama in de klas.

Ofwel: Drama in de klas, een les als een ander.

‘De leerlingen vonden het leuk’ is een van de meest gehoorde uitspraken na of over een les ‘dramatisch spel’. Maar wie heeft het over de inhoud? Wat hebben de leerlingen geleerd? Aan welke dramavaardigheden werd gewerkt?
We bekijken de verschillende dramavaardigheden van dichtbij. Verschillende werkvormen worden aangereikt om lessen dramatisch spel boeiender, rijker en doelgerichter te maken.
Een vorming die de leerkracht op weg helpt om drama als muzisch domein te ontdekken en toe te passen.